2013. szeptember 18., szerda

A Femme Fatale Barcelona előttFoto: S.A.L.T. Hungary

A S.A.L.T. Hungary iskolahajója, a S/Y “Femme Fatale” 2013. szeptember 18-án megérkezett Barcelonába.

A “Femme Fatale” 2013. szeptember 18-án, szerdán kéthetes hajózás után épségben befutott Barcelonába, hogy a S.A.L.T. Hungary lobogója alatt részt vegyen  Lycamobile Mediterranean Tall Ships Regattán.

Az Adrián és a Jón-tengeren megállás nélkül hajóztunk a Messzinai-szorosig – jobbára gyenge szelekben. A szoroson végre jó széllel hajóztunk át, majd a Tirrén-tengeren ismét szélcsendbe kerültünk. Először a Lipari-szigetekhez tartozó Vulcano szigetén álltunk meg szeptember 8-án. Megmásztuk a vulkánt, majd a forró iszapfürdőben pihentünk, s még aznap este tovább indultunk. Szeptember 11-én a Bonifacio-szoros felől erős nyugati vihart katunk, így másnap a szardíniai Porto Cerco kikötőjében shelterbe (menedékhely) álltunk. A következő két napot Korzikán, Bonifacióban töltöttük. 15-én indultunk Barcelona felé; az előrejelzés ismét erős W-NW vihart jósolt az Oroszlán-öböl felől, ezért délnyugat felé húzódtunk. Egészen Menorca szélességéig húzódtunk le, hogy elkerüljük a kedvezőtlen irányú és erős szeleket. A szél jó volt, de az északabbra dú vihar magas hullámokat küldött, amiken erősen  billegtünk. Egy zivatarban eltűnt a szél, és a heves billegésben elszakadt a nagyvászon. Szeptember 18-án délután 17:00-kor csupán génua alatt vitorlázva befutottunk Barcelona kikötőjében. A helyünk még nem állt készen, egy éjszakát Port Vell marinájában töltünk. Összesen 1367 mérföldet tettünk meg Skradin és Barcelona között.

Barcelonában,szeptember 21-én kezdődik a Lycamobile Mediterranean Tall Ships Regatta 2013, az iskolahajók őszi nemzetközi versenye, melyen a résztvevő negyven-ötven hajóból legalább egy tucat A-osztályú keresztvitorlázatú hajó is indul. A “Fenne Fatale” fedélzetén három, daganatos betegségből gyógyult fiatal is részt vesz az Ománi ösztöndíj és hazai támogatók jóvoltából.