Műszaki adatok

  • Vitorlázat: háromárbocos teljes vitorlázatú hajó
  • Anyakikötő: Szt. Pétervár
  • Lobogó: orosz
  • Építés éve: 1987
  • Felújítva: -
  • Teljes hossz: 109,40 m
  • Vízvonalhossz: 94,20 m
  • Szélesség: 14,00 m
  • Merülés: 6,40 m
  • Vitorlafelület: 2771 m2
  • Vízkiszorítás:
  • Árboc magasság: 49,5 m
  • Főgép teljesítmény: 2×570 LE
  • Állandó legénység:
  • Vendég legénység:
  • Osztály: A

Mir © STI

 

Mir

A Mir (neve „békét” jelent) a gdanski Lenin Hajógyárban épült az öt testvérhajó harmadik egysége. Új típust képviseltek a keresztvitorlázatú iskolahajók iskolahajók sorában. A típus első hajója a Dar Mlodziezy volt, amely a régi lengyel iskolahajó, a Dar Pormoza kiváltására készült. Ororország ezután úgy döntött, hogy öt hasonló hajót rendel a lengyelekkel kötött kereskedelmi egyezmény keretében. Így készült el a Druzsba („barátság”), majd 1987-ben a Mir, amelynél a vitorlázatot kissé módosították, hogy élesebben lehessen a szélre vitorlázni (akár 30 fokig!), illetve a Kherszonsz (1989), a Nadezsda („remény”) és a Pallada.