A Sail and Life Training Association Hungary (S.A.L.T. Hungary), a tengeri klasszikus vitorlázatú iskolahajók oktató-nevelő programjainak hazai képviselője. Célunk, hogy a fiatalaság életre nevelését szolgáló tengeri vitorlás tréningeken és eseményeken a magyar fiatalok – szociális helyzetüktől függetlenül – részt vehessenek, és bekerüljenek a pezsgő nemzetközi vitorlás tréningélet vérkeringésébe.

Sail Training International

A partnerhajók tréningjein való részvétel mellett önálló programokat kínálunk speciális igények kielégítésére. Kiemelten kezeljük a 15 és 25 év közötti fiatalok részvételét, számukra ösztöndíj-lehetőségeket kutatunk fel és biztosítunk. Programunk a végzős középiskolai és egyetemista diákok élethelyzet-váltásához szükséges gyakorlati tapasztalatok megszerzésében segít, támogatjuk a súlyos rákos betegségen átesett, és gyógyulófélben lévő vagy gyógyult betegek visszatalálását az életbe, és szervezetek/cégek számára csapatépítés jellegű (kommunikációs, konfliktuskezelő, hatékony együttműködést támogató) programokat szervezünk.

Fontos azonban, hogy a programjaink minden korosztálynak szólnak 15 éves kor felett. Így várjuk azokat is, akik elmúltak 25 évesek, de szívükben még fiatalnak érzik magukat! A számukra azonban – egyelőre – anyagi támogatást nem tudunk biztosítani.

A S.A.L.T. Hungary a nemzeti iskolahajó szövetségek között Magyarországot képviseli, s az iskolahajók nemzetközi szövetsége, a Sail Training International (STI) tagja. Tagjai vagyunk az STI Nemzetközi Bizottságának is, amely más események mellett a nemzetközi Tall Ships Race-ek és Regatták megszervezéséért felelős.

Sail training


 

S.A.L.T. Hungary Crew

 

Gieszné Kiss Lilla

 

Gieszné Kiss Lilla

„Legfontosabb feladatom, hogy mozgató rugója, lelke legyek az eseményeknek, és így a megfelelő emberek, a megfelelő időben, a megfelelő helyen legyenek. Értem ezalatt azt is, hogy a legfelkészültebb és legrátermettebb munkatársakkal dolgozzam együtt egy olyan ügyön, amely mindannyiunknak szívügye, és azt is, hogy olyan embereknek adjunk életreszóló élményt, akiknek erre a legnagyobb szüksége van. Emlékszem még arra, milyen volt elhagyni az egyetem kapuit, és kilépni a sablonosnak hangzó, de valóban nagybetűs “ÉLET”-be, és minden addigit magam mögött hagyva, új életet kezdeni.

Nekem akkor a váltásban sokat segített egy külföldi ösztöndíj, amely keretében nemcsak a nyelvtudásomat gyakorolhattam, de megtanulhattam a magam erejéből boldogulni idegen környezetben, csapatban dolgozni különböző kultúrából érkezett emberekkel, életre szóló barátságokat kötni, és olyan élményadagot begyűjteni, amely mindig kisegít a nehéz helyzetekből. Éppen ezért tartom fontosnak, hogy az egyetemisták/főiskolások és a friss diplomások hozzájuthassanak egy olyan lehetőséghez, ami segíti őket az életszakasz-váltásban, más – kultúrájú – emberekkel való sikeres együttműködésben, és megtapasztalni, hogy képesek a maguk erejéből boldogulni. Mindeközben észrevétlenül tanulhatnak meg projektben gondolkodni és dolgozni, tervezni és megvalósítani, versenyezni és együttműködni. Kiemelt feladatomnak tartom, hogy ösztöndíj keretében ehhez a lehetőséghez olyan fiatalokat is hozzájutathassunk, akiknek erre nincsen anyagi lehetőségük. Hogy mit tudok ehhez én hozzátenni? Sok éves projektvezetői tapasztalataimat, uniós projektismereteimet, folyamatfejlesztési és szervezetfejlesztési ismereteimet. Nagy hasznát veszem az ügyvezetői feladatok ellátásában közgazdász és jogi szakokleveles közgazdász végzettségemnek, nyelvismereteimnek.”

 

Varga Gyöngyi

 

Varga Gyöngyi

„Trénerként, coachként, pszichodráma vezetőként, újságíróként leginkább a kíváncsiság mozgósít. Hol tartunk most, merre haladunk, egyszóval a folyamat – legyen szó emberről vagy szervezetről. Úgy vélem, egy ember az életéből leginkább az idejét és a figyelmét tudja adni a másik embernek. Én szívesen adom a magamét. Több mint 15 éve foglalkozom személyiség-, szerep-, szervezet- és vezetésfejlesztéssel.

Nagy gyakorlattal rendelkezem a személyre szabott komplex fejlesztésekben, az asszertív kommunikáció, a nehéz helyzetek kezelése területén. Főbb érdeklődési területeim: a változás, a belső energiák mozgósítása, a bátorság, a beszédviselkedés, a pszichológiai kultúra, a média, a kommunikáció, a kríziskezelés, a vezetés.

Több évtizedes szerkesztő-riporteri tapasztalataimat – többek között – a Magyar Rádiónál, illetve a Magyar Televíziónál szereztem. A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen oktatok. A Magyar Rádió beszédtanára vagyok.”

 

Horváth Csaba

 

Horváth Csaba

„Évtizedeket töltöttem a tengeren. Kereskedelmi hajókon bejártam a világot. De az életemet és a karrieremet derékba törte egy súlyos betegség. A rák azonban nem volt elég ahhoz, hogy megtörjön… és ezt a tenger illatának köszönhetem. Mert nem adtam fel a gyerekkori álmomat, és míg a betegséggel küzdöttem, különböző vitorlásokkal jártam a tengereket. Kiutat jelentett az is, hogy felfedeztem magam számára a tanítást és az írást. Több százan tanulták meg tőlem a vitorlázás alapjait.

Ebben voltam segítségükre azzal is, hogy megírtam a Jachtnavigátor című könyvemet, valamint magyarra fordítottam számos olyan munkát, amely a vitorlázókat segíti. Évekkel ezelőtt én is hajóztam a holland Europa iskolahajón. Akkor értettem meg, mit is jelent valójában az «iskolahajó».

Mára tudom, hogy kell egy nagy hajót navigálni, tudom, hogyan kell vitorlázni és tudom, hogyan kell a rákot túlélni – remélem, azt is tudom, hogyan kell az ezekből fakadó tapasztalataimat a fiataloknak átadni. Ez a küldetésem.”

S.A.L.T. logó